...
(Español) Descubre el poder transformador de la enseñanza en la era de la inteligencia artificial
In the second chapter of Digital Citizen, we speak with Magdalena Browne, Dean of the School of Communications and Journalism, about the impacts of new information dissemination processes on contemporary democracies. Browne guides us through the main challenges facing our societies, addressing crucial concepts such as misinformation and populism, and questioning the role of various actors in the citizen relationship.
(Español) El Programa Formando Ciudadanía Digital de la UAI, impartió en colaboración con la Fundación País Digital y Spence BHP, el curso Educando en la Era Digital a docentes de la comuna de Sierra Gorda, Región de Antofagasta. Esta iniciativa buscó fortalecer la convivencia escolar digital y proveer herramientas a los educadores para abordar los desafíos y oportunidades que presenta el entorno digital en la formación de las nuevas generaciones.
Our first guest on the Digital Citizen podcast in which we dicuss about emerging technologies and their effects to ensure individual well-being and the health of our democracy, is Dr. María Josefina Escobar, a Psychotherapy researcher who actively participates in the Center for Research on Parenting, Care, and Childhood.
In the digital age, prohibiting is not protecting. This column reflects on the need to adopt a comprehensive educational approach rather than banning the use of cellphones in schools. Addressing the challenges and opportunities offered by technology requires the active participation of the educational community and regulations focused on protecting the rights of children and adolescents online.
In times of elections in Chile, it is crucial for our communication and political marketing agencies to adhere to honesty and transparency, informing and persuading, but steering clear of deceitful and manipulative strategies.
Es necesario establecer mecanismos que vayan más allá de la nueva Constitución, y que tomen en cuenta la opinión y visión de NNA en torno a las políticas públicas - por Amaranta Alfaro y Luis Enrique Santana en Voces de La Tercera el 30/12/2020.
Esta investigación analizará los múltiples usos y contextos donde puede insertarse el uso de un robot social, determinando las prácticas y usos que le dan niños y jóvenes chilenos.
(Español) Descubre el poder transformador de la enseñanza en la era de la inteligencia artificial
Education experts tackle the challenge of technology use in classrooms, highlighting the importance of institutional autonomy and the protection of students' rights in a digitalized world.
Exploring the impact of technology companies in schools and safeguarding children's rights in a digitized world.
(Español) Actividad organizada en el marco del ciclo de seminarios de Cultura Social Media, laboratorio de ideas e investigaciones de la Escuela de Comunicaciones y Periodismo de la Universidad Adolfo Ibáñez.